A második nagy nap - Andris iskolába megy
2017. szeptember 23. írta: M Éva

A második nagy nap - Andris iskolába megy

A második nagy nap új dán életünkben szeptember 5. volt, amikor Andris először ment iskolába. Majd az is egy külön történet lesz, hogyan találtam ezt az iskolát Andrisnak és milyen út vezetett addig, hogy felvették. Andris ebbe az iskolába jár: International School of Hellerup, magyarul Hellerupi Nemzetközi Iskola. Hellerup Koppenhága egyik városrésze. Maga az iskola pedig a nemzetközi IB, azaz International Baccalaureate  hálózatnak a tagja. Az IB 3-tól 19 éves koring oktatja a gyermekeket, saját programja szerint és egy világszerte elismert érettségit ad. 

ish.jpg

 

ish3.jpg

Júniusban, amikor Andris is itt volt felfedező úton, elzarándokoltunk az iskolához, bár akkor ők már zárva voltak, nyári szünetüket élvezték, de addigra már elkezdtem a kommunikációt velük, és esélyes volt, hogy Andris majd ide fog járni. Akkor nem tudtuk még , hogy hol lesz lakásunk. Aztán a véletlen és a szerencse úgy hozta, hogy elég közel van nordhavn-i lakhelyünkhöz. Mindössze két vonatmegálló és egy kis séta.

index.jpg

Az új tanév Dániában augusztus 15-én kezdődik minden évben. Már jó előre szóltam, hogy Andris csak szeptember elejétől tud csatlakozni. Szerencsére rugalmasak voltak és elfogadták. A felvételt intéző hölgy megírta, hogy várja Andrist aznap reggel 8.30-kor a recepción. Magamban gondoltam, hogy én is szívesen mennék, hogy lássam végre az iskolát és valamilyen fajta személyes kapcsolat is legyen, legalább egy bemutatkozás és kézrázás erejéig (merthogy idáig minden emailen és telefonon ment), de ha nem, hát nem. Gondoltam, biztos ez a szabály. Aztán később rájöttünk Andrissal, hogy ez az első e tárgyú levél megtévesztett bennünket. No, sebaj, írtam másnap egy elnézést kérő emailt, hogy bocsánat, hogy én nem jelentem meg. Mire a hölgy válaszolt, hogy semmi probléma, lesz még rengeteg lehetőségünk találkozni és hogy Andris milyen bátor, hogy egyedül ment :-)

Az első nap legnagyobb kérdése az volt számomra, hogy milyenek az osztálytársak, hiszen a kortársakkal való kapcsolat a legmeghatározóbb. Nagy megkönnyebbüléssel hallottam Andris beszámolóját, hogy kedvesek, befogadóak és "jó fejek". Rögtön a szárnyuk alá vették Andrist, mutogatták, magyarázták neki a tudnivalókat.

Sokféle nemzetiséggel jár Andris egy iskolába és osztályba. Az iskola honlapja szerint 520 tanulójuk van, akik 70 nemzetiségből tevődnek össze. Ez ám a sokszínűség! Andris török, iráni, szaud-arábiai, dubai, vietnámi, francia, holland, amerikai, dán gyerekekkel jár egy osztályba. Az osztály létszám 20 körül van, fele fiú és fele lány. Az osztályfőnök, amit ők mentor tanárnak hívnak, svéd.

ish2.jpg

Az első napok elég lazák voltak és az ismerkedéssel teltek. Csütörtökön, pénteken pedig rögtön osztálykirándulás volt. Vonattal elmentek Helsingörbe, ahol Hamlet vára van és komppal átutaztak Svédországba, ahol néhány órát töltöttek. A várban csoport feladatot kaptak. Filmet kellett forgatniuk Hamlettel kapcsolatban. Andris nem túl lelkesen tért vissza, ugyanis végig esett az eső.

Azóta már beindult az élet és van bőven feladat, amit napi szinten kell készíteni. Itt elvárás, hogy a gyermeknek legyen laptopja. Ezt kell vinni minden nap az iskolába. Előre megadták a laptoppal kapcsolatos elvárásokat, továbbá azt is, hogy milyen szoftvereket kell rátelepíteni az iskolai munkához.

Összességében tetszik az új dán iskolánk, ami igaziból nem dán, hiszen nemzetközi. Ja, ezt még nem írtam, de természetesen az oktatás nyelve angol. A tanárok hasonlóan a gyerekekhez sok nemzetiségből állnak. Az iskola igazgatója például macedón.

Ehhez a bejegyzéshez az iskola honlapján található fotókat használtam fel illusztrációként.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://maniamdania.blog.hu/api/trackback/id/tr1812887684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása