Három dolog, ami olcsóbb Dániában
2018. november 29. írta: M Éva

Három dolog, ami olcsóbb Dániában

Köztudott, hogy Dánia egy drága ország.Többször írtam már a lakásbérlés elképesztően maga árairól. Ezenkívül a tömegközlekedés is sokkoló egy magyar számára. Nagyon szerencsés valaki, ha 500 korona (= 21.000 Ft) alatt megússza egy hónapban, ami nekem nem szokott sikerülni. Ha egymástól messze lévő zónákba kell rendszeresen eljutni egy hónapban, akkor inkább 1000 koronát kell erre rászánni.

danish-currency.jpg

                                Forrás: itt

Különösen a szolgáltatás nagyon drága. Ha emberi munka kötődik valamihez, annak borsos ára tud lenni a mi fogalmainkhoz képest. Nemrég jártam úgy, hogy szombaton délután úgy döntött a lakáskulcsom és a zár, hogy kapcsolatukat szorosabbra fűzik, és mikor éppen indultam volna Margithoz vacsorameghívására és zártam volna be a lakást, a kulcs beletört a zárba. Egy életre megtanultam, hogy hívják dánul a lakatost (låsesmed) és a zárat (lås). Drága lecke volt, ugyanis kerek 1000 koronát (=42.000 Ft) fizettem azért, hogy emberünk egy perc alatt kivarázsolja a beletörött kulcsot a zárból. Hétvégén dán barátainknak még vastagabban fog a ceruzájuk. Tanulság: soha ne törjed bele a kulcsot a zárba a hétvégén Dániában! Végül elfeleztük a lakástulajdonossal a költséget ( a zár öreg és rossz volt, amit a lakatos is megerősített), de még az 500 korona is sok.

A drágasághoz képest sikerült három olyan dolgot beazonosítanom, melyek olcsóbbak, mint Magyarországon.

1.) Bankolás

A legnagyobb dán bankot, a Dankse Bankot választottam, amikor elkezdtem dán életemet. Nagyra kerekedett a szemem, amikor közölték, hogy 20 koronába fog a havi csomagdíj kerülni. Amit imádok, hogy minden benne van, de tényleg minden, ami a mindennapokban az embernek szükséges. Nem kell gondolkodni, hogy mi mennyi, hány százalék vagy ezrelék díjat kell majd fizetnem. Ebben a díjban benne foglaltatik az éves bankkártya díjam, készpénzfelvétel (bármennyi, bármekkora összeg Danske Bank automatából) és bármennyi utalás. Logikus, hogy a külföldre történő utalásnak külön díja van.

Ezenfelül a Danske Bank netbankos felülete nagyon felhasználóbarát és természetesen angolul is rendelkezésre áll. Bankfiókban (amiből nagyon kevés van) sose intéztem még ügyet, viszont az angol nyelvű telefonos ügyfélszolgálat gyors, kényelmes és praktikus.

Nekem még nem sikerült otthon havi 840 Ft összegért bankolnom úgy, hogy ezek a szolgáltatások minden benne legyenek a havi csomagdíjban.

2.) Mobil telefonálás havi fix csomag díja

Mi az első, amit külföldi élet megkezdésekor az ember elintéz magának? Hát a mobil telefonálás lehetőségét helyi szolgáltatónál. Fontos, hogy legyen egy helyi, esetünkben dán mobilszáma az embernek, amit például álláspályázatnál is meg lehet adni, meg hát úgy általában logikus, hogy az embernek legyen dán mobiltelefonja Dániában.

Rövid keresés után a Lebara nevű szolgáltató mellett döntöttem, és a SIM kártyához vettem egy 30 napig érvényes csomagot. Ebben a havi díjban benne van 60 GB internet + korlátlan számú sms Dániában + 10 óra hívás 50 országba, beleértve Dániát. Az 50 országban persze benne van Magyarország is. Mindez 99 koronába kerül (= 4.158 Ft). Azóta is ezt a csomagot minden hónapban megveszem, mert a Skype, Viber és egyéb lehetőségek mellett mindig megadja a lehetőséget, hogy beszéljek a szüleimmel, barátaimmal, vagy esetleg valamilyen hivatalos ügyet intézzek.

3.) Uszodabérlet

Nemrég végre eljutottam egy dán uszodába, ahol kellemesen meglepődtem, amikor azt találtam a honlapjukon, hogy a 10 alkalmas bérlet 280 koronába (= 11.760 Ft) kerül. Budapesten a MOM uszodába szoktam jártam és ott a 10 alkalmas un. szezonális bérlet, ami időhöz van kötve és limitált időre szól 17.500 Ft-ért vásárolható.

-----------------------

Dán vidéki tájképet fotóztam a fagyos novemberi napon, hétfőn délután.

20181126_2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://maniamdania.blog.hu/api/trackback/id/tr5114392958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása