Találkozás Jo Nesbøvel Koppenhágában
2019. május 14. írta: M Éva

Találkozás Jo Nesbøvel Koppenhágában

nesbo6.jpg

nesbo7.jpg

A véletlen műve volt. Ma nyelvvizsgám után bement a belvárosba, részben kiszellőztetni a fejemet az öt órás írásbeli erőpróba után, másrészt meg egy-két dolgot elintézni. Az egyik sétáló utcában egy nagy könyvesbolt kirakatában egy plakátra lettem figyelmes, mely arról szólt, hogy Jo Nesbøvel lesz egy beszélgetés. Nem akartam hinni a szememnek,amikor észrevettem, hogy május 14-én, vagyis ma 17.30-tól. Amikor ezt olvastam, 17.45. volt. Gyorsan bementem a könyvesboltba és megkerestem a beszélgetés helyszínét.

Az Arnold Busck könyvesboltban ez a látvány fogadott:

nesbo1.jpeg

Nesbøt a gyerekemnek köszönhetem. A kezében láttam először a norvég író könyveit. Miután lelkesen megdiskutálták anyukámmal Nesbø könyveit, én is kedvet kaptam hozzá, és sorra olvastam gyermekem által "levetett" könyveket. Így lettem Harry Hole alkoholista nyomozó történeteinek követője.

Óriási és váratlan öröm volt szemtől szembe kerülni az íróval, akinek a könyvei a teljes kikapcsolódást hozták számomra. Általa kedveltem meg a skandináv krimiket.

A beszélgetés érdekesen zajlott: a kérdező dánul kérdezett és Nesbø norvégul válaszolt. Nem állítom,hogy jól tudtam a követni a beszélgetést. De bevallom, ez cseppet sem zavart. Inkább csodálattal hallgattam az IRÓt, aki mindenféle allűr nélkül válaszolt és viselkedett. Érdekes volt a dánhoz szokott fülemnek a norvég nyelv különleges dallamát hallgatni.

Nesbø legújabb könyve, a Kniv (Kés) június elején, 6/6-án jelenik meg Dániában.

jonesbo2.jpeg

Értelemszerűen nem voltak nálam a norvég krimiíró könyvei, így sajnos azokat nem tudtam dedikáltatni vele, de egy fényképet és arra az autogramot azért sikerült szereznem. Mondtam neki, hogy a könyvek Budapesten vannak.

jonesbo3.jpeg

jonesbo4.jpeg

jonesbo5.jpeg

Az illusztrációk mind saját fotók.

A bejegyzés trackback címe:

https://maniamdania.blog.hu/api/trackback/id/tr3514827134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása